Průzkum a grafy III
3. Vyučovací hodina
Cíl: Žáci interpretují získané informace, vyhodnocují získaná data, popíší výhody i nevýhody jednotlivých typů zobrazení
Důkaz o učení: diskuze, sebehodnocení
Pomůcky: kalkulačky, pracovní listy, flipy s vypracovanými grafy, fixy, lepítka
I. Vyvěšení vypracovaných plakátů po třídě.
II. Návrat ke kritériím a pojmenování BEZ modelování žáků, již na základě vlastní zkušenosti
Vyvozeno S DĚTMI(samy pojmenovávají kritéria):
MATEMATICKÁ SPRÁVNOST
vydefinováno slovo SROZUMITELNOST – PŘEHLEDNOST a ÚPRAVA
GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ (barevnost)
VYSVĚTLIVKY legendy (o čem graf je)
III. Sebehodnocení skupiny – Úkol č. 4 z PL
Každá skupina si do své sebehodnotící tabulky zreflektuje svoji práci.
IV. Prezentace jednotlivých skupin. V průběhu zapnutá kritéria na dataprojektoru.
Skupina s oporou kritérií a sebehodnotící tabulky popisuje třídě práci na grafu.
Doporučení: Začněte tím, co se vám podle tabulky podařilo. Následně tím, co se vám nepodařilo. A proč?
Třída může reagovat a dávat podněty ke zlepšení pokud možno popisným jazykem(viz. Hodnocení)
V. Hodnocení grafů spolužáků – Úkol č. 5 z PL
Každý žák dostane tři lepítka, které může nalepit na graf skupiny, která podle něj úkol zpracovala NEJKVALITNĚJI. Každé skupině může dát každý žák pouze 1 bod.
VI. Případně je možné ještě přidat reflexi práce ve skupině:
Terčový sebehodnotící graf, kde budou všichni ve skupině vpisovat svá jména…
Terč vytvoří skupina na flipchart. Předlohu namaluje učitel na tabuli.
Čím blíže středu – tím lépe. Čtyři kvadranty :
I. Jak dnešnímu učivu rozumím?
II. Jak moc jsem se zapojil do práce?
III. Jak hodnotím výkon naší skupiny?
IV. Jak přínosné pro sebe vnímám dnešní téma?